4 Aralık 2009 Cuma

Benim için fark etmez

Zeki Demirkubuz’un tüm filmlerini izledikten sonra bunların arasında Yazgı’nın yönetmenin filmografisi içinde gerçekten özel bir yeri olduğu rahatlıkla söylenebilir. Bu filmleri özel kılan unsurların başında gelen ve benim için en önemli olan ise Demirkubuz’un filmlerinde kurduğu insanlarıyla, sokaklarıyla,diyaloglarıyla,kostümleriyle o kendine özgü dünya.Bu yapıyı o kadar sağlam ve güçlü kuruyor ki hiçbir şekilde aksamıyor.İnsan zihninde yarattığı gerçeklik hissi mükemmele çok yakın.Bu insanları , bu sokakları, bu evleri bir yerlerde gördüğümüz hissine kapılmadan edemiyoruz.Filmin çok iyi başardığı bir diğer nokta oyuncu seçimi ve bu oyuncuların sergiledikleri performansla doruğa çıkan hikaye anlatımı.Zaten yönetmenin diğer filmlerinde de gördüğümüz gibi filmlerine uygun oyuncuları seçebilmesi ve bu oyuncuları adeta elinde yoğurarak onlara yeni bir kişilik kazandırması takdire şayan.Serdar Orçun,Zeynep Tokuş ve Engin Günaydın ; üçü de gerçekten özel bir film için özel bir iş yaptıklarının bilincindeler gibi.Özellikle Serdar Orçun için bir parantez açmak gerekirse yaşadığımız çağda her yerde karşımıza çıkan bu süper kahramanlar arasında sıradan ve içimizden olanın ne kadar güçlü ve etkileyici olabileceğini gözler önüne seriyor.Albert Camus’un yabancı adlı romanından bir uyarlama Yazgı.Baş karakterimiz Musa hayata karşı olan kayıtsızlığıyla farklı bir duruş geliştirmiştir.Onun için bir çok durumda yapılacak tercihler arasında pek de bir fark yoktur.”Beni seviyor musun” diye soran Sinem’e çok rahat bir şekilde Bilmiyorum ama galiba “Sevmiyorum” diyebilmekte. ”Benimle evlenir misin” dediğinde de “Benim için fark etmez” diyebilmektedir. Kimine göre çok karmaşık ve içinden çıkılmaz olan hayat ona göre oldukça basit ve sadedir çünkü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder